Tuesday, March 29, 2011

~Hadiah Bermakna dari Illahi~

Ulangtahun bagi Tahun 2011 merupakan ulangtahun yg plg bermakna buat diriku..ini kerana aku n en Hubby dikurniakn hadiah yg plg bernilai yg kami telah tunggu bt sekian kalinya..aku disahkan preggy..hikhikhik..lebih krg 7 minggu usia si kecil br kami tau..

sbnrnyer aku da mula merasa kelainan pd bentuk bdn dan diriku...yg plg ketara, aku mengalami muntah yg teruk yg tak kira waktu..bkn morning sickness..bahkan evening sickness pun aku alami..cuma aku menolak andaian bhw aku ngandung kerna takut kecewa lg...lgpun period aku mmg tak stabil since kawen..2 hingga 3 bln tak dtg period pun yer gak..ntah dah bape byk pregnancy test yg aku beli pun dah tak ingat..sbb tuh kali nih aku n en Hubby tak mo mengharap sgt..tu yg bt test pun lambat..hehehe..

since balik dr trg (13/3/2011) mmg badan taksedap jer..batuk pun tak henti2..rase cam ape ntah..en Hubby pun tak terkecuali dr terkena penangan si kecil..dia pun skt2 bdn+demam..kami mmg tak terurus dua minggu tuh..sehinggalar aku gi jumpa doc pd 16/3/2011..

doc : u takde ape2 nih..maybe u pregnant kot..u dah check ker?..
me : doc, sy taktaular sy preggy ke tak..sy mmg period dah lewat..tp mmg sy punye period
tak regular n stabil..sbb tu sy tak check lg..
doc : takper..u check pregnant dlu dlm minggu depan..i bg u ubat n if takde improve,
u dtg blik..
me : ok..(malas aku nk check..nt negatif lg..biarlar 2-3minggu br aku check)..hehehe

laast2 ..aku n en Hubby decide utk check pd 25/3/2011 (hari jumaat)..amik berkat hari Jumaat..hehehe..then alhamdulillah..siap beli dua pregnancy test tuh..hehehe...memula test, positif..uikss...tak sangkalar..buat satu lg..positif gak..siap panggil en Hubby..dia pun terkejut n terkedu cam tak cayer..huhu..so ape lg..decide pi jumpa doc n dptkn ubat2 baru yg sesuai dgn bakal ibu..huhu..and at that time gak aku da decide tema utk blog aku..aku akn cite sume psl diri aku, en Hubby n bakal anak2 aku serta kuargaku..huhu..org nk kate syok sendiri pun takpe..dan aku tak cadang pun over exposekn blog nih..cume sekadar catatan peribadiku..hrp2 aku rajin utk bt sume nih..hehehe..

No comments:

Post a Comment